Rabu, 11 Ogos 2010

salam ramadhan & perantauan ku...

kini tlah mncul kmbali stelah sthun blalu..kecapi lah pluang yg msih d'beri kan kpd kt..mlm tdi alhamdulillah aku msih b'pluang b'sme2 utk menunai kn solat terawih..bsme2 org2 kg..yg uzur pn ade sme tpi yg sedih yg b'kemampuan sprti aku kurg mnyertai nya bsme2..mgkin lbih sibuk dgn urusan duniawi..smge thun ini aku lbih dkat lgi dgn-NYA..itu doa ku..alhmdulillah akhir nye aku smpai jgk mlgkah kn kaki ke tmpat org..bak kte kwan rpat ku oversea..hahaha..dpt gak aku join k'ija dgn adk-bradik nyer..rse b'syukur x t'hingga..dpt mlihat pbezaan dunia luar dgn dunia kt..mmg amat ketara sgt..d'sne aku menemui k'insafan dn b'syukur krn d'lahir kn di negara malaysia ini..yg kire srba maju..klu nk d'bnding kn negara indon 2..subhanallah..aku amat trasa sedih bila melihat ank2 kecil pda malam hri m'jual surat khbar utk mndapt kn sumber rezeki..t'byang d'mata ku bdak itu sprti ank2 buah ku..dlm umr yg msih kcil mereka dh d'beri tgungjwab utk m'bntu mncari rezeki..sedngkan kanak2 sprti itu d' malysia ini d'tuntut utk prgi ke skolah dn d'wktu cuti ape lgi main,main dn main..xperlu memikirkn tntg duit atau mkan pakai nye..sb dh tntu itu tgungjwab mak ayah..mmg tsntuh rse hti aku d'sna..alhamdulillah krn ngara kt x semiskin ngara mereka..

dikesempatan ini aku ucap kn slam rmadhan kpd smua yg menjengah ke blog aku ni..maaf d'pinta andai sgl tutur kte ada m'guris prsaan kalian..sabar dn tenang lah d'dlm bln ramadhan ini mgharungi dugaan..dekat kn lah dri dgn YANG MAHA ESA..amin..

2 ulasan:

kesturi berkata...

salam ...

akhirnya update jugak blog ni ... mesti dpt ilham kat perantauan utk menulis .. mana gambar2 masa b'cuti tu ... kongsi lah !

:-)

erti hidup ini... berkata...

hehehe..ade ar jgk kak mis..kt mmg jrg up date..ade cter bru ble up date..gmbar kt blom up load lgi..tungguuuu...