Sabtu, 28 Disember 2013

Penghulu terakhir tahun 2013

Bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum dan salam sejahtera... Alhamdulillah dengan izin Allah kita masih di beri kesempatan untuk pertemuan kali ini..

Di petang penghulu segala hari dengan limpahan rahmat dari Yang Maha Esa aku mengsyukuri segala yang telah di berikan... Sesungguhnya terlalu kerdil dan hina nya aku pada pandangan Mu....

Hari ini, hari Jumaat terakhir bagi tahun 2013... Aku memang berhajat nak menitipkan entri pada hari ini... Siap pesan lagi dengan Ibu L " jangan lupa buat up date blog yer... kan ari ni last Jumaat 2013..."hehehe... Cuaca kat luar tu pun sedang lebat hujan nye... Hujan aku tak kesah yang jadi kesah nye kilat dan guruh tu... Seriau teman nih... Hokeh nak simple je entri kali ni... Tengok ka aje lah simple macam mana yer...hakhak...

Hari yang sangat baik ni aku nak bersyukur sangat... Bersyukur dengan segala nikmat yang Allah telah pinjamkan pada diri ku selama hidup di muka bumi ini... Yelah kita tak tau bila sampai waktunya kita akan di panggil untuk menghadap Illahi... Semua yang terjadi pada tahun ini aku redha dan semoga ada hikmah di atas segala yang berlaku... Pemergian Abah pada 13 Julai 2013 dan baru-baru ni Harraz Nasri pula telah menyusur... Semoga mereka tenang dan di tempatkan bersama-sama orang yang beriman...

Semoga tahun 2014 yang bakal tiba ini akan membawa 1001 kenangan yang manis bagi kita... Jika Allah masih memberi kesempatan kepada kita aku memang berazam untuk mencuba mencuba dan terus mencuba untuk membuat perubahan diri ke arah yang di redhai... Semoga Allah memberi pertunjuk dan hidayah pada diri ku ini... Aku ingin sangat melihat orang-orang di sisi ku merasa bahagia dan sihat selalu... Biarpun hati aku menanggung 1001 rasa kesedihan, keperitan dan kejerukan hati janji aku akan berusaha untuk melihat kebahagiaan mereka di sisiku... Semoga keredhaan Allah sentiasa bersamaku... Kerana hanya pada Mu aku mampu memohon pertolongan sesungguhnya Kau Maha Mengetahui buruk baik sesuatu yang akan terjadi pada diriku...Amin...

Tabahkan hati dan redha atas kehendakNya... Kerana sesuatu yang berlaku itu Allah lebih mengetahui buruk baik nya pada diri kita.... Kerana sesungguhnya Dia Maha Pencipta... Dan kita hanya hamba yang menurut perintah dari Nya...

Sorry yer entri ni meracau-racau sebab hati dan fikiran tidak stabil...huhuhu... Salam ketemu di lain waktu... Salam rindu pada uolls semua....

2 ulasan:

Bunda_nora berkata...

salam dari bunda...

*cik cempaka* berkata...

wsalam bunda...