Jumaat, 15 Mac 2013

Kau Pergi Jua...

Salam slmt tengah ari di hari Penghulu Hari...

Hari ni nak story ape yang terjadi pada petang semalam setiba nya aku balik dari kerja...huhuhu...berita sedeh yang aku terima...

Semalam aku baru kuar dari kereta tetiba Najiha (anak bongsu akak) datang gitau aku secara berbisik..." acu Citam sakit "...hah terkejut aku...tapi aku rileks lagi sebab ingat dia sakit murung tu je... masuk umah aku letak barang2 terus aku g cari Citam...kucing aku tu...aku tengok dia dah nazak sangat..tapi aku kuat kan hati g jugak cari kan kelapa muda.. aku ajak Awi (anak ke 3 akak) g sama2 kait buah kelapa muda....
dah dapat tu cecepat aku potong buah tu kuar kan air n amik picagari masuk kan air kelapa tu kat mulut Citam....

Masa nak bagi air kelapa tu aku tengok Citam menahan kesakitan yang amat sangat... sampai merekot-rekot badan dia...berdoa aku dalam hati " Ya Allah... Kau sembuh kan lah kucing ku..." sian sangat aku tengok Citam....macam kancing gigi pun ada aku tengok sebab dia gigit tangan nyer.... aku panggil2 nama dia... "Darling...Darling...ni tuan ni.. " Citam tu aku panggil dengan nama manja Darling... aku sayang sangat sebab tu lah kucing aku walaupun kat umah tu banyak kucing lain aku sayang jugak tapi yang Citam ni memang khas kucing aku... aku sempat bagi 1 dos je air kelapa tu... lepas air kelapa tu masuk dalam mulut, Citam terus senyap n menahan kesakitan nye....

Sampai terkencing2 dia menahan sakit.... Ya Allah time tu aku dah nanges dah....sob..sob..sob...
Tetiba Citam terus senyap tak gerak-gerak...aku usap2 badan nyer...tapi senyap tak gerak gak.... ape lagi terus meraung lah aku sebab aku tau kucing aku dah tak de... dah mati.... sob..sob.. (ni pun tahan lagi air mata)... kang nanges kat sini (ofis) terkejut plak orang lain... dah confirm Citam mati aku  check seluruh badan Citam... lidah nye tergigit di gigi taring nyer... meraung si Awi tengok... lidah nye dah kebiruan... aku syak keracunan ... sebab 2,3 hari lepas abang ipar aku baru lepas meracun rumput kat kawasan umah aku....
kucing kan kadang2 suka makan rumput ... wat ulam dia kot... huhu.. semalam kene gak lah 2, 3 das fire kemarahan aku pada abang ipar aku tu... mana tak marah aku bela lama tu Citam tu... past tu dia baru lepas beranak gak dalam 2 bulan lepas... hah dah jadi yatim piatu 3 ekor anak kucing aku tu....

Tapi nak wat camno kan dah tiba ajal kucing aku tu... aku redha dalam kesedihan... sekarang aku n anak-anak buah aku lah take over jaga anak-anak Citam... nasib lah Ontot (kucing belaan aku jugak) baru gak lepas beranak so ble lah tumpang kan anak-anak Citam menyusu skali....

Petang semalam hujan turun membasahi bumi.... seperti aku jugak menangisi pemergian Citam dari alam duniawi ini... aku berdoa pada Allah semoga hujan berhenti seketika kerana aku nak tanam Citam...
Bagai diperkenan kan doa ku.... hujan berhenti seketika... tapi masih ada kilat n petir lagi... aku tidak hirau kan aku gali jugak lobang untuk tanam Citam... Alhamdulillah dapat jugak aku tanam Citam dengan izin Allah di belakang bilik aku.... aku sayang sangat dengan Citam.... tidur pun sebilik dengan aku... sebab dia kucing aku so special lah sikit dari 7 ekor kucing aku yang lain-lain tu.... Tapi yelah seperti kita manusia jugak... hidup pasti mati.. kita adalah ciptaan Nya... dari Dia kita datang kepada Nya kita pulang....aku redha...nama nye tetap di hati ku untuk selamanya....LOVE CITAM Selamanya.....

Tiada ulasan: