Sabtu, 10 Mei 2014

Terasa hati...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Hari ini kat laman sosial FB semua wish "Selamat Hari Ibu" pada emak dorang... Acu terasa hati sikitlah... Sebab Acu dah takde emak... Sedih...sob..sob.. Acu tak dapat nak wish, nak peluk, nak cium tangan mak, nak bagi hadiah bagai... tapi Acu hanya mampu sedekah kan Al-Fatihah je pada arwah mak... hanya doa yang mampu Acu titipkan pada arwah mak Acu... 

Dulu masa arwah mak ada Acu ni nak katakan anak yang baik sangat pun idak ler dan jahat sangat pun idak... tapi Acu memang susah nak cium emak Acu... bukan tak sayang tapi cara Acu luahkan rasa sayang tu memang lain... Acu tak macam Uda mahupun Alang yang selalu cium mak... Acu tak pandai buat camtu... tak taulah kenapa... mungkin ego atau malu.... tapi sekarang Acu kesal sangat sebab Acu dah tak dapat langsung cium mak walaupun hanya tangan mak.... Acu rindu mak...sob..sob.. masa jaga mak kat wad sebelum mak koma, mak sempat cakap yang Acu ni macam tak sayang mak je... mak kata sebab Acu tak pernah cium mak pun... saat tu menitis air mata ini.... dan saat itu jugak Acu cium mak... dan itu kali terakhir Acu cium mak... maafkan orang mak... bukan orang tak sayang mak tapi bukan cara itu orang luahkan rasa sayang orang pada mak... percayalah....sob..sob.. semoga suatu ketika nanti kita akan bersama emak... tunggu orang di pintu syurga ye mak....

Bila hari ibu je Acu hanya wish pada kakak-kakak Acu je... itu pun hanya berani menggunakan perkhidmatan mesej je... kalau nak harap cakap depan-depan idak ler... Acu memang begitu... tak tau kenapa... akak ipar Acu je lah yang selalu layan Acu ni... terima kasih kak Hazrina Othman... lebiu so much.. sebab rajin hadap kan telinga dengar masalah Acu... kadang-kadang bila cerita sesama mengenangkan arwah mak atau arwah abah memang nampak Acu cool dan tak kan nanges... tapi dalam hati bagai nak pecah menahan menanggung rindu hanya Allah yang tahu.... bagi Acu biarlah Acu ni menjadi semangat mereka untuk tabah... Acu tak nak dorang lagi down bila tengok Acu bersedih... tapi yang penting Acu sangat dan memerlukan orang-orang sekeliling Acu...Acu sayang uolls semua walaupun Acu tidak mampu meluahkannya... 

Kalau teman-teman yang masih mempunyai kedua ibu bapa sayangilah mereka sepenuh hati kalian... memang kadang-kala kita bosan mendengar leteran dan bebelan mereka... tapi kalian pernah tefikir tak yang suatu hari nanti kalian akan merindui saat itu... dan pada waktu itu hanya kenangan yang akan membuat kalian menitiskan air mata... hargailah saat-saat bersama mereka dengan keikhlasan hati... sebagaimana mereka telah lakukan sewaktu membesarkan kalian... Acu telah merasainya sekarang... memang sayu sangat hati bila mana saat kita teringatkan mereka yang telah pergi meninggalkan kita buat selama-lamanya....

Al - Fatihah buat Arwah emak Raudzah binti Osman dan Arwah abah Husain bin Baba...
Semoga emak dan abah lebih tenang di sana... dan damailah di sana di samping orang-orang yang beriman... Amin Ya Rabbal Alamin....






1 ulasan:

BUNDA a.k.a KN berkata...

Assalam, bunda pun dah takder mak...hampir 2 tahun...hanya yang mampu bila teringatkannya bunda sedekahkan Al Fatihah dan sedekah RM kat masjid atau surau niat atas nama mak...