Sabtu, 18 Mei 2013

Hampa dan kiciwa...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolls...

Bersiaran di petang hari yang sangat mulia ini... Walaupun cuaca mendung tapi tetap bahagia dengan nikmat yang Allah berikan.... Dalam minggu ni kepanasan amat di rasai.... Tak kira siang mahupun malam... Lagi-lagi tidur dalam keadaan bersesak-sesak di dalam satu bilik.... huuhuhu... Apa nak buat rumah tak siap lagi.... Tiap-tiap malam sebelum tidur mesti nak mandi sebab badan rasa melekit-lekit dek peluh walaupun dah mandi jam 7.00 malam.... Apa kes???... Kes tidak selesa dek peluh laaa.... Baru panas dunia kan dah tak tahan tu belom lagi panas azab api neraka..... Nauzubillah... Mintak di jauh kan....

Malam tadi lambat tidur konon nye nak up date belog tapi yang teramatlah sopan nya laa line broadband lappy Along... So tak jadik la nak up date... Terus ke dapur tumpang 2 kaki 1 tekak maggi Along... Budak hitu memang dah terbiasa makan di tengah malam... Tapi malam tadi dah jam 1.00 pagi korang tau dia boleh steady masak maggi n siap buat air susu ais lagi... Tengah syiok-syiok makan semangkuk n borak-borak tetiba si Along ni di lantak nye menjerit.... Terkejut laa hakak ni... haishhh... Rupa-rupa nya dia nampak lipan... " tumpang lalu yer " tu bukan lipan yang cakap lah kan.... heheehe... Besaq jugak... Aku???? Dan-dan masa tu terus dok cangkung atas kerusi.... Geli-geleman + takut hokay.... Along ambik ridsect sembur kat tempat lipan tu nyorok... Dan aku masih dok tengok n duduk atas kerusi... Nasib lah ada air cerek kat atas dapur yang baru menggelegak aku pun dapat satu idea ambik jag isi air panas tu.... Aku nak simbah lipan tu... Masa ni keberanian dah merasuk diri... Risau gak kan nak bunuh sebarangan binatang masuk rumah lagi-lagi pagi Jumaat.... Tapi aku fikir aku bunuh binatang tu sebab ia membawa bahaya bagi kami penghuni rumah tersebut... (ayat tak boleh pergi).... Aku simbah air panas kat lipan tu terus macam keras je ... Mungkin masak dah kot lipan tu... Ampun.... Tapi ada gerak-gerak sikit... Aku tak puas hati lagi terus aku campak kan lesung batu kat lipan tu... Hambek.... Penyet separuh badan lipan tu... huhuhu.... Dah puas and confirm lipan tu mati baru aku and Along masuk bilik nak tidur... huhuhu... Pagi tadi nasib tak kena marah dengan Akak sebab campak batu lesung kat lipan... hahahaha... Kejadian pepagi hari...

Hari ni aku hampa dan kiciwa sebab dah beria-ia nak tempah kain ela on line dan dah gila-gila pilih sekali nye owner kedai kain tu kata dia jual secara random... tak boleh pilih-pilih hokay.... aiiyakkk.... Mana boleh itu macam maaaa... Wa sudah pilih wa punya pilihan.... Pada Ibu L, Cik Ta n Kak Maya sorry yer... huhu... Panas hati punya pasal aku cancel semua nak beli kat owner tu... Biaq pii dia.... Yer-yer je kat laman web jualan kain pasang nye tu kata boleh pilih code.... Sakit hati hakak ni... Sentapp hokay..

1 ulasan:

CintaDalamHati berkata...

Sabaq nokk.. jgn hampa2 sgt.. byk lg plhn 2... hu3