Rabu, 15 Mei 2013

Aktiviti di petang hari

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera...

Setiap kali hujung minggu or cuti mesti kita nak luangkan masa untuk keluarga kan... Samalah macam aku... Puas-puas masak, makan-makan, rehat-rehat dan di petang hari kenalah membuat aktiviti di luar rumah pulak...

Sebelum kena amukan akak aku lebih baik aku ringan kan tulang-tulang aku ni pergi join dia dengan anak-anak nya kemas kat luar... Memang rumah tu tak siap lagi 100 % pembinaan nya tapi semakan beg-beg kertas simen dan beg plastik plaster bersepah-sepah yang amat menyakitkan mata pandangan.... Spoil betul lah... Geram aku dengan tukang buat rumah ni... Tapi fikir-fikirkan balik takkan lah dorang ni sopan sangat kan nak buang-buang kan pulak sampah kat tempat pembuangan sampah bagai kan... Sebab tu bukan kerja dorang pun kan... Nama kerja dorang pun tukang buat rumah bukan ambil tender kemas kan rumah kan... ahahaha... Jadi petang hari Ahad tu kami reramai pergilah kemas kan apa yang patut...

Walaupun tidak kemas sangat janji tidak lah semak sangat pandangan mata... Lagi pun elok di latih bebudak ni awal-awal... Nanti idak ler pemalas sangat berkemas kat luar rumah... Jangan asyik kemas kan dalam rumah, luar rumah di abaikan pulak... haishhh.. Itu sangat tidak bagus... Dalam sibuk dok kemas-kemas tu ada pulak yang ngamik kesempatan... Dah lah curi tulang tak nak tolong kemas pakej pulak lagi dengan curi mangga.... Cer tengok ni....



Memula ingat anak lotong rope-ropenye anak orang.... hahahaha...



Sempat posing lagi.... Pada hal atas pokok tu banyak kerengga tu... haiyaaa.....
Nilah Abang Celi anak akak aku nombor 4....




Yang ni pulak Aizack... Anak jiran... Saje je aku suruh mak nye naikkan atas pokok.... Ingat kan dia takut rupa-rupanya suka lagi adalah...siap tak nak turun pulak... hahahaha... Itulah cerita aku di petang hari.... heheehe...

Tiada ulasan: