Rabu, 15 Mei 2013

Razeki Allah...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera uolls...

Kini bersiaran kembali... ecewah macam berita plak kn... hekhek ... Hari ni nak cerita tentang semalam.... ni bukan apa ni kes ketinggalan sebab kekanggan masa tahap gaban... Melayan selera anak-anak buah dan tekak sendiri tu belom lagi turun naik Cik Kuning buang sampah dan cari barang untuk mencuba resepi-resepi baru... hadoiiii....

Cerita semalam....

Sepatut nya semalam cuti sebab hari Sabtu dah kerja tapi ada Mesyuarat Pemilihan AJK KESUKA di HQ... Aku satu kereta dengan Ibu L... Yelah nak menggurangkan kesesakan lalu lintas katakan so kongsilah kereta...(yang sebenar nye tak terror memandu di luar kawasan pun..muahahaa) kami gerak jam 7 pagi dari rumah aku... Sampai kat HQ dalam jam 8.30 pagi lebih kurang cam gitu lah... Sampai je kami daftar dan kat tempat daftar diri tu ada pulak cabutan nombor bertuah... Kalau ada cabutan bertuah ni mesti semua orang ada menyimpan harapan kan nak dapat tuah tu kan tak kiralah harapan nya tipis or tebal kan... Samalah aku semalam macam biasa-biasa je sebab memang selalu tak bertuah pun sebab bukan keturunan Hang Tuah pun kan...hahaahaha... Cabut nombor tetap cabut... Nombor aku semalam 142...

Kepoh jugak semalam masa pemilihan baru untuk ahli jawatan kuasa KESUKA... Semua nak bagi calon memasing... Acara mencabut nombor bertuah pula di sebelah petang... Tapi di sebelah petang dah tak ramai pun masuk dewan... Boleh tahan jugak barangan untuk acara cabutan bertuah tu... Awak ni dok tengok je lah... Tengah dok layan-layan handphone tetiba aku dengar nombor yang di panggil tu macam pernah ku lihat saja... Aku sempat pandang muka Ibu L lagi... Rupa nya nombor 142... Patut macam pernah tengor n dengar... Huyeeiiiii... Nombor aku naik... Terkejut dan tak terduga pulak... Tapi alhamdulillah rezeki Allah nak bagi kat aku kan... Aku terima dengan hati terbuka malah berlapang hati... Gila tak suka kan... Hinggat senang nak dapat barang percuma....




Jeng..jeng..jeng... inilah yang aku dapat...


Alhamdulillah... Setuju sangat dengan selalu aku dengar dan baca tentang rezeki Allah tu di mana-mana dan pada sesiapa saja yang di kehendaki-Nya... 



Inilah rezeki cabutan nombor bertuah semalam aku dapat...


Lega sangat sebab dah tak payah nak fikir beli dapur lagi dah.... Masa hari Ahad lepas ada gak aku usha-usha harga kaki dapur sebab kaki dapur kat rumah tu dah rompong sebatang... Tak stabil dah... tapi dapur ni aku tak gunakan lagi lah sebab macam sayang pulak... Haish semalam kekawan semua ucap tahniah dan  ada terdengar suara-suara berkata sebegini " lepas ni masak-masak jangan lupa up date ye kat facebook bebanyak yer..." hahaha... Ayat dorang kan memang tak boleh tahan... Mentang-mentang lah aku ni suka up date gambar-gambar makanan kan... Sabar je mak...huhuhu...

5 ulasan:

Rinna berkata...

Alhamdullillah rezeki tuh Acu..dpt dapur.. :)

latifah zainal berkata...

rezeki acu..ok lah tu dah dapat dapur,acu kan rajin masak..heee..ipah slalu kalau ada cabutan bertuah jrg dapat..xde rezeki lg..huhu..

*cik cempaka* berkata...

hehehe...2 r rezeki kn..acu pun mmg jarang2 bertuah kalau ada cabutan bertuah ni...tp mgkin semalam 2 dh rezeki....hehehe..alhamdulillah..

Nabila Hazelan berkata...

Tahniah..tahniah..hehehe..

*cik cempaka* berkata...

hehehe..toceh..toceh Nabilah..