Ahad, 26 Mei 2013

Projek jagung kukus

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan salam sejahtera semua....

Hari ni nak kongsi resepi jagung kukus macam kat pasar malam punye tu...hehehe... Alang-alang dah kat rumah tu ramai tukang makan kalau beli kat pasar tu memang tak puas lah kan... Tak kan nak beli bercawan-cawan... haiyaakkk.... Pengsan wooo... 1 cawan RM 2.50 x 5 = dua belas hengget lima puloh kupang woooo.... So dengan idea yang bijak lagi laksana aku beli 1 bungkus jagung kat Tesco yang dah siap di parut lepas tu aku projek lah kat rumah... Jom aku share kan projek jagung kukus ni kat korang... Sonang n barget.... Makan pun puas....muahahaha.... Dah tak payah guna cawan mari kita guna mangkuk.... hahahaa... perhh... paling sedap bila air jagung tu dah bercampur dengan majerin, garam dan susu.... Tak boleh tahan maaaaa......


Jagung Kukus



Bahan-bahan :-

500gm jagung (aku guna brand Wattie's)
2 sudu besar majerin
4 sudu besar susu pekat manis
Sedikit garam

Cara-cara :-

- Kukuskan jagung sehingga masak. Kemudian masukkan majerin dan kacau sebati.
- Masukkan garam dan susu.
- Siap!!...

3 ulasan:

Rina Supian berkata...

Cik Cempaka...alahai kebetulan sy lapar berblogging dr td ni, rasa mcm nk terus pegi buat je...huhu.

~ Ina Hazrina ~ berkata...

Kalo blk kg dpt merasa kan...hurmmm

*cik cempaka* berkata...

lai..lai..mari kita sesama rasa yer...