Khamis, 30 Mei 2013

Jemputan ke Pesta Buku...

Bismillahirahmanirahim....

Assalamualaikum dan yuhuuuu.... Hah hari ni aku nak buat entri dan korang yang sudi baca tu layan je lah yer,....

Hari Isnin (27/5/2013) yang lalu aku ada dapat panggilan dari HQ... Jemputan untuk seminar teknik Hafalan Al-Quran di Pesta Buku bertempat di SACC Mall Shah Alam pada hari Rabu (28/5/2013) jam 2 petang.... Sempat lagi aku tanya dengan akak Ida yang call aku tu siapa yang terlibat lagi.... Daerah Kuala Selangor ni aku, Kak Yus, Kak Syikin and Kak Rose yang terlibat.... Aku tunggu punya tunggu takde pun yang tanya dan mesej aku acaner nak pergi ... Call jauh sekali... Jadi aku pun yang sibuk hantar mesej Kak Yus tanya acaner pergi esok... Kereta Kak Yus suami nya nak guna sebab ada hal kat Petaling Jaya.... alaaaaa.... Korang tau kenapa aku kata alaaaaa.... Sebab aku dah nampak dah.... Nampak yang aku la alamat nye bawak kereta....huhuhu.... Aku tak kesah aku bawak kereta tapi aku ni tak pernah pun bawak kereta di jalan yang sesak seperti di Shah Alam tu.... OMG.... Tapi tak kan selama nya aku nak tumpang orang kan... So aku jadi kan itu satu cabaran untuk aku... Lagipun aku dah pesan awal-awal dengan Kak Yus nanti tunjuk kan arah jalan.... hehhehe... Aku tak terror hokay....

Pada pagi Rabu tu Kak Rose call aku kat ofis... (dah fikir selamat lah aku tak payah bawak kereta) rupa-rupa nye Kak Ros nak tumpang aku sekali.... adoiii musnah harapan ingat nak tumpang Kak Rose....So bertiga lah kami pergi dengan Cik Kuning aku... Yang lucu nya Kak Rose menahan kesakitan pinggang masa dalam kereta aku... Yelah Cik Kuning aku tu sempit je... Kecik dan comel kan macam cik puan nye...muahahaa... nak jugak.... Aku bawak kereta memang lah rempit...hahahaha... Tu yang maka nye Kak Rose sakit pinggang... Segala lobang dan bonggol aku redah... Ater bukan teman sengaja.... Tempat yang aku tak biasa lalu cam gitu lah.... Tak boleh nak barget kat ner ada bonggol dan lobang.... Maafkan saya (sambil buat muka bersalah)... Tapi alhamdulillah aku sampai dan balik dengan selamat... Sempat menjamu selera di Rimbun Restorant dan kedai makan yang banyak makanan kat seksyen 8 tu... Makan dah 2 kali kat situ tapi masih tak tau nama kedai tu lagi....huhuhu... Orang singgah aku singgah... Orang makan aku makan... hahahahaha... Mintak mahap lah pada Kak Yus dan Kak Rose yer.... Kalau sakit-sakit badan naik Cik Kuning saya....huhuhu...



Ustaz yang di undang... Nama ustaz ni pun aku tak tau sebab tak dan nak join sesi suai kenal....



dan sempat jugak join segmen origami 'Gadis Jepun'...


4 ulasan:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) berkata...

Akak baru nak pegi esok CC ke pesta buku tu, anak akak beriye mengajak.... ate ikutkan deme tu hehehe

Restoran Soto namanya CC, akak pun suka mkn Kat situ ;)

*cik cempaka* berkata...

hahaha...g la kak bwak bebudak msti seronok tengok buku bebanyak tu...hari-hari ada aktiviti kak...

cintadalamhati berkata...

Cer masukkn gmbr cik 'kuning' ko 2.. teringin gak nk tgk.. hu3

*cik cempaka* berkata...

Insya'allah...mybe next entri aku masuk kn yer cintadalamhati....