Ahad, 12 Mei 2013

Harraz balik kampung....

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan selamat tengah hari semua pembaca dan tetamu yang singgah membaca di entry mahupun di blog ai hari ini....

Setelah hampir setenggah tahun akhir nya malam tadi Harraz Nasri dan keluarga nya selamat tiba di rumah ku syurga ku di Kampung Tanjong Siam, Selangor.... Tunggu punya tunggu... punya tunggu sampai asam pedas kepala ikan bagok yang aku masak untuk santapan mereka sekeluarga dah naik sejuk kat atas dapur...

Hajat di hati nak makan bersama mereka tapi bila perut dah berdondang-dendang lagi-lagi selepas baca kiriman mesej dari Along yang sama berangkat dengan Alang sekeluarga terbantut terus hajat aku nak tunggu dorang sekeluarga tiba... Jam baru menunjukkan ke angka 8 malam dorang baru gerak dari Nilai... haiii.... tak terdaya la nak menunggu haish....

Dalam jam 10.30 malam mereka sekeluarga tiba... Alhamdulillah.... Selamat sampai... Harraz Nasri setiba nya di rumah ku ke main galak malu-malu, tundukkan kepala nya bila di panggil-panggil nama nye... Galak melilau mata nye dok tengok sana dok tenggok sini sekeliling rumah habis di tengok nya... Al maklumlah dah setengah tahun tak balik umah Atok Husain kan.... hehehhee....

Masa Ibu dan Ayah nye makan sibuk Harraz tengok je... Macam nak dekat join sama tapi tak boleh la.. Sebab dia tak boleh makan lagi... Lagi masakan tu tak sesuai pun dengan dia... Asam pedas kepala ikan bagok, tumis air kobis panjang dan ikan gelama masam... Fuhhh... Ke main lagi Ayah gan Ibu hang makan Harraz.... heehehhe.... Harraz mula-mula memilih orang gak nak pegang dia.... Dengan Mak Ngah dia langsung dia tak nak... Nasib dengan aku dia nak gak kalau tak memang kena geget laa...hahaha...

Pagi ni Harraz sekeluarga berangkat ke rumah Tok dia dekat Perak pulak... Semoga selamat sampai yer... Jadilah dapat jumpa Harraz walupun hanya beberapa jam je... Lega dan bersyukur sangat bila tengok dia senyum dan nampak gigi 4 batang nye... Gigi depan nya jarang ikut macam gigi Acu nye r... (ala jangan nak kata gigi Acu je.. gigi ayah nye pun jarang jugok...) hahaha... Dah keturunan gigi jarang... muahahaa...


Jom layan gambar terbaru Harraz Nasri...

Harraz dah pandai merangkak dah... laju je gerakkan nye...

tu dia.... dengan gaya tersendiri nye... hahhaha...

4 ulasan:

Herni Hakimi berkata...

dah besar dah harraz, comel...ikut muka maknya.. :)

latifah zainal berkata...

comel harraz..bdk2 kck yg dah kenal orang biasenya susah nak ngan kita lg2 jarang jumpa kan..

*cik cempaka* berkata...

betul ckap Ipah...hehehe...

*cik cempaka* berkata...

hah'a Harraz memang ikut muka ibu nye..