Khamis, 30 Mei 2013

Rezeki gaji pertama

Bismillahirahmanirahaim...

Assalamualaikum dan salam tengah hari kepada semua.... Alhamdulillah dengan izin Allah aku masih mampu untuk membuat entri lagi... Terima kasih Allah... " Allah tidak pernah jauh dengan kita tapi kita yang selalu menjauhkan diri dari suruhan Nya... Allah tak pernah kedekut pada kita tapi kita sangat kedekut pada Allah... Nauzubillah... Kau ampunilah kami ini yang selalu leka sama ada dalam sedar atau tidak sedar melakukan dosa kepada Mu..."

Hari ini entri tentang rezeki gaji pertama.... Tapi jangan salah faham bukan gaji aku tapi gaji Boiboy a.k.a Pak Jinggo.... Alhamdulillah gaji pertama dia bertugas sebagai guru gantian di SMK Seri Sepang kami sebagai jiran a.k.a saudara dapat merasa tempias hasil titik peluh nya... Good boy... Semoga lebih berkat hasil titik peluh hang tu Boy dan berbelanjalah ke jalan yang di redhai Allah.... Kumpul duit cecepat sebab awek dah lama dok tunggu hang tak datang-datang meminang...huahuahua.... Aku pun tak ingat gaji pertama aku buat apa ye dengan duit tu.... Yang pasti buat makan.... muahahaaha...


yeayyy.... dapat sate....
Rezeki dari Allah kita panjang-panjangkan itu sangat baik.... Jangan kedekut tau... hehehhehe... Bersedekah dengan keikhlasan hati sangat di tuntut dalam agama islam.... Bersedekah juga satu amalan yang sangat mulia...

5 ulasan:

JunAina berkata...

Rezeki yg ada dikongsi bersama berkat tu.

*cik cempaka* berkata...

setuju JunAina....hehhee

Mizz Aiza berkata...

sedapnya sate.. alhamdulillah rezeki.. lagi banyak kita memberi, insya-Allah lagi banyak Allah swt bagi kepada kita.. tak semestinya Allah swt balas dalam bentuk duit atau makanan, mungkin Allah swt bagi kita nikmat kesihatan yang baik..

依之汉 berkata...

Sayapun teringat gaji pertama saya kerja dahulu dibuat belanja bukan-bukan. Yelah. Zaman muda mudi. Mana ingat nak hulur kepada mak ayah di rumah (walhal masa itu tinggal bersama).

Sekarang bila sudah mula bekerja sendiri, baru tahu perit ibu bapa bekerja demi sesuap nasi untuk keluarga.

Hargailah ibu bapa (pulak. Maaf bro lari topik).

Salam perkenalan. =D

*cik cempaka* berkata...

Mizz Aiza... setuju jugak dgn awk kata 2..amin3..


http://www.blogger.com/profile/01905723176175154147

salam perkenalan jugak...B)