Selasa, 16 April 2013

Keputusan akhir...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum dan selamat petang... Acaner korang hari ni??... Bagi ai hari ini hari sakit... Sakit apa? Jom teruskan baca entry ini...

Hari ini aku sebulat suara mengambil keputusan untuk mengakhiri penyakit gigi geraham aku ini... Setelah berbincang dengan pelbagai kemungkinan-kemungkinan yang akan berlaku ke atas diriku bersama Ibu Linda akhirnya aku dengan segera angkat kaki membawa diri ke Klinik Pergigian Bestari Jaya..

Bila dah sampai sekali tengok ramai daaa... Apa nak buat tunggu jugak lah.. Dari dok menanggung sakit siang malam kan... Lepas 40 minit menunggu tibalah giliran aku... Masuk doktor tak tanya pape pun korang tau... Terus suruh aku baring kat kerusi and suruh aku buka mulut besar-besar... Aku pelik tapi aku terus cakap masalah aku walaupun doktor tak minta penerangan pun..ahaks.. Ada aku kesah... Ni mulut and gigi aku pun... Nama je orang melayu tak mesra langsung.. Tak suka aku... Acaner lah...

Lepas aku baring terus doktor tu cakap bahasa dia dengan sorang lagi pembantu nya... (bahasa gigi kot) hahaha...
Cakap, cakap dan cakap terus dia kata gigi geraham atas aku ni dah rosak so kena cabut... Terus dia ambik jarum untuk suntik akulah tu...huhuhu... Aku tak sula sebab takut pun ada.. Ada sorang hamba Allah (kawan aku jugak) ni kata " ala tak sakit maner pun.. Cam kena gigit ular je"... Gulp... Aku telan air liur... Ular?? Tidaaakkk.... Aku lagi tambah takut... Tapi takut-takut pun bila nombor dah dipanggil redha je kena inject... Sakit gak tapi sikit je.. Sebelum kena inject tu aku dah siap sedia baca bismillah... Minta pertolongan dari Allah... Dah kena inject aku kena tunggu lagi 15 minit...

Selepas 15 minit nombor aku di panggil lagi kali ni untuk proses mencabut gigi pulak... Hanya Allah yang tahu betapa payahnya doktor tu nak cabut gigi aku ni... Aku rasa hampir 10 minit gak doktor tu dok congkah, congkel gigi aku ni... Bila dah selesai aku tengok... Mak datuk ke main panjang gigi aku tu.. Patutlah payah nak mencabutnya... Alhamdulillah lega... Tapi ni tengah tahan sakit jugak... Huhuhu.. Semoga aku cepat sembuh...

Terima kasih kat Kak Maya tolong doa kan kita tadi... Dan tak lupa pada sorang hamba Allah tu pun aku mintak doakan aku... Toceh-toceh... Tapi serius sakit korang tau... Sekarang ni pun tanggung sakit... huhuhu...



2 ulasan:

latifah zainal berkata...

ngeri la bila cerita pasal cabut gigi, takottt..lagilah kalau yg cabut tu gigi geraham, msti sakitkan...

*cik cempaka* berkata...

memang sakit sesangat... lagi2 kalau doktor nye yg tak mesra lagi tmbah kesakitan...