Jumaat, 5 April 2013

Untuk mu...

Bismillahirohmanirohim....

Assalamualaikum... morning uolls...

Today is Thursday... yes!!... and today 4 April 2013...  today my birthday sister-in-low...(speaking London pulak) Alhamdulillah... Syukur ke hadrat Illahi... " SELAMAT ULANG TAHUN KELAHIRAN KAK INA or Ibu Harraz " yang ke ??? tetttt... biarlah rahsia... (Hakikat nya aku pun idak tau)... hahahaha... apa punya adik ipar lah kan aku ni... xpe tak ingat umur janji ingat nak wish... harap-harap bukan akulah orang terakhir yang wish birthday beliau... mati teman... huhuhu... kalau tahu tahun nya aku akan tahu umur nya... nanti segan plak akak ipar aku tu... hehehehe... yang pasti beliau nampak masih muda.... auuww... sukalah tu orang dok puji... tak pe... ikhlas ni.... ahahahaa...

Sedikit cerita tentang kakak ipar ku.... Nama beliau ialah Mek Hazrina... Berasal dari Perak... Telah berkahwin (of couse la dah kawin) dengan abang ai Alang (bukan nama sebenar)heheehe... Dan telah di kurniakan dua orang cahaya mata... Sepasang u...... Seorang gugirl dan seorang boiboy.. Zahra Batrisya dan Harraz Nasri... (Iye-iye ni lah ibu Harraz yang selalu aku cerita tu)... Anak ke - 2 dari sembilan orang adik-beradik... Yang best sangat kampung beliau ni kat sawah tau... umah nye di tengah-tengah bendang... kalau korang tak batak aku ngaku aku sangat batak... sebab walaupun aku ni orang kampung tapi kampung aku ni dah termoden kan sikit... hahahaha... mula-mula jejak kaki kat kampung akak ipar aku ni verry excited aku ni tau.... Seorang isteri, ibu dan pekerja... Yupp... Akak ipar aku ni masih ada tanggungjawab di tempat kerja dan kira cam orang penting jugak kat tempat kerja nya tu... tu lah sebab nya susah di luluskan cuti... Tapi demi anak tersayang tetap kena korban kan kerja... Bertukar-tukar cuti dengan suami tercinta.... Beliau sangat lah sporting dan sangat memahami... Aku ni tiada tempat mengadu tapi pada akak ipar aku ni lah tempat aku ngadu... Sob...sob..sob.. sedeh aku... tq Kak Ina...

Doa aku sempena ulang tahun kelahiran beliau...

" Ya Allah... Sesungguhnya telah Kau ciptakan dia sebaik-baik ciptaanMu... Kau berilah kekuatan dan keimanan kepada kakak ipar ku ini Mek Hazrina untuk menghadapi segala ujian yang telah Kau berikan kepadanya.... Ya Allah... Sesungguhnya Kau Maha Mendengar lagi Maha Menyanyangi... Kau kasihilah kakak ipar ku sekeluarga dangan kasih mulia Mu Ya Allah... Kau berilah kebahagiaan di dunia dan di akhirat kelak kepada beliau sekeluarga... Kau berilah kesihatan kepadanya dan limpah dan murahkanlah rezeki kepada mereka sekeluarga... Berkatilah rezeki yang Kau berikan kepadanya... Ya Allah... Ya Rahman... Ya Rahim... kau perkenankanlah doa-doa ku ini.... Amin Ya Rabbal Alamin.."

Kak Ina with Gugurl n Boyboi nya...

Alang sekeluarga masa raya ...

hohoho... memang suka bergambor...

Salam sayang ikhlas dari Acu untuk Kak Ina....

P/S: Hadapilah segala ujian yang mendatang dengan kesyukuran kerana sesungguh nya kita di uji di atas pilihan Allah Maha Pencipta kita... kita di uji kerana Allah sentiasa mengingati kita sebagai hambaNya... Berdoalah, menangislah, mengadulah kepada Nya... Insya'Allah Dia mendengar kerana Dia Al-Samik ( Maha Mendengar)

Terima Kasih jugak pada Mak Tam ( Nor Hamidah ) sudi berkongsi info... janji tetap di tunaikan...hehhee




1 ulasan:

~ Ina Hazrina ~ berkata...

Auwwwww terharunye!! Siap buat entry ko..malu mak nok!!haha..tks acu..really appreciate it