Sabtu, 20 April 2013

Terapi kaki...

Bismillahirahmanirahim...

Assalamualaikum semua...

Alhamdulillah kesihatan aku kini dah semakin beransur sihat... Kesakitan gigi yang aku tanggung dalam bulan ini telah beransur pulih tinggal sikit-sikit je lagi rasa sakitnya... Alhamdulillah sangat... Terima kasih Allah...
Terima kasih jugak pada kawan-kawan yang mendoakan saya... Toceh-toceh...

Hokay kita terus cerita untuk entry hari ini... Seperti tajuk di atas (pandang atas sikit) heehee.. Terapi kaki... Bukan urutan yer... Kebetulan hari ni anak buah aku yang kerja kat terapi datang untuk pembukaan cawangan di Bestari Jaya atau nama glamour nya Batang Berjuntai... So dia dah call aku ajak "mai lah datang" kat tempat dia takkan lah tergamak aku nak cakap "tak nak lah" kan??.. Bukan nya jauh pun 50 langkah pun tak sampai... So aku, Ibu Linda n Ebit pun pergilah untuk menambahkan kesesakkan kat tempat terapi tu...

Potpet... Potpet... Dah berborak kejap kitorang semua pun di suruh duduk dan masukkan kaki ke dalam bekas yang telah di isi air, sedikit garam Halal gel dan di pasangkan  satu alat khas untuk proses terapi tersebut ... Proses terapi tu selama 1/2 jam je...


                                                                   jeng....







                                                                     jeng...







                                                            jeng.. jeng... jeng.....



Kaki sapala ni??? ehekehek... jangan nak kutuk lebih yer....
ni lah hasil 20 minit semasa terapi di jalankan... banyak nye kotoran...

ni plak kaki Ebit... Toksin aku dan Ebit nampak nye sedang berlumba-lumba
untuk menunjukkan kehebatan...ahahaaha..

Ni kaki dempaq sapa plak ni...hehehe... nyampah bersih je air nye...
degil sungguh toksin nye nak keluaq... walaupun dah 20 minit berlalu... cam gitu je....

Selepas 1/2 jam di lalui dengan penuh kesabaran dan debaran di hati.... inilah hasil nya...


Tengok selepas 1/2 jam hasil terapi aku... Ya Allah....

ni plak hasil terapi Ebit... eee... kotor nyer...

nyampah... ciput je hasil terapi Ibu Linda ni... kunon lah sihat...
tapi  toksin yang keluar tu buih gelembung...


Jom aku kongsikan sedikit tentang hasil perubahan warna air selepas terapi di jalankan:-

* Kuning kehijauan  -  Toksin dari buah pinggang, pundi, salur kencing
* Kuning kemerahan -  Toksin dari sendi atau gout
* Kuning berminyak  -  Kolestrol
* Coklat kelabu  -  Toksin dari hati dan pundi hempedu
* Hijau tua  -  Toksin dari hati hempedu
* Buih putih berlendir  -  Dari kelenjar limpa
* Buih gelembung  -  Asid toksin, gastrik, kembung perut, angin
* Ketulan putih  -  Tulang rapuh, osroporesis
* Hitam  -  Logam berat, nokkotin, minuman berkafein, ubat-ubatan
* Merah  -  Ketulan darah beku





2 ulasan:

Herni Hakimi berkata...

orang jaga kesihatan, mmg kurg toksin dlm bdn...hehehehehe...

*cik cempaka* berkata...

eceh..ceh... jaga kesihatan kunon...