Jumaat, 12 April 2013

Rindu...Rindu...Rindu...

Bismillahirahmanirahim....
Dengan nama Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang )

Assalamualaikum... dan salam sejahtera... Alhamdulillah hari ini aku bersyukur sangat kerana menjadi seorang hamba Allah yang terpilih untuk menghadiri satu lagi program ilmu yang di anjurkan oleh PPAS di HQ kami Perpustakaan Raja Tun Uda...

Alhamdulillah apa yang disampaikan tadi sangat tersentuh hati aku mendengarnya... Terasa sangat aku seorang hamba Allah yang sangat kerdil dan hina... Terpikir apa yang akan aku bawa untuk membuktikan kepada Rasulullah yang aku ini umatnya??... Cukupkah amal ibadat yang aku lakukan di dunia ini untuk bekalan di hari akhirat kelak??... Iklaskah segala yang aku lakukan di dunia ini atau sekadar untuk nama saja aku buat semua itu???... Ya Allah.... Ya Rahman... Ya Rahim.... Astaufilrullah Al Azim... Istiqfar aku... dan terus menitiskan air mata...

Banyak sungguh pengorbanan Mu Ya Rasulullah... Sangat tidak terbalas aku sebagai umat Mu untuk segala yang telah Kau lakukan untuk umat-umat Mu... Semoga di Padang Masyar kami umat dan hamba terpilih bertemu dengan Mu di sana....Amin....

Basahilah bibir kita selalu dengan selawat kepada Rasulullah kita  kalau kita mengaku kita umat Nya dan sayangkan Nya... Jom sama-sama kita nyanyikan lagu ni dengan hati yang tulus ikhlas kita untuk Nabi kita Muhammad S.A.W....



Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kutatap wajahmu
'Kan pasti mengalir air mataku
Karena pancaran ketenanganmu

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kukucup tanganmu
Moga mengalir keberkatan dalam diriku
Untuk mengikut jejak langkahmu

Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Tak pernah kutatap wajahmu
Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Kami rindu padamu

Allahumma sholli 'alaa Muhammad
Ya Robbi sholli 'alaihi wassalim

Alangkah indahnya hidup ini
Andai dapat kudakap dirimu
Tiada kata yang dapat aku ucapkan
Hanya Tuhan saja yang tahu

Kutahu cintamu kepada ummat
Umati umati
Kutahu bimbangnya kau tentang kami
Syafa'atkan kami

Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Terimalah kami sebagai umatmu
Ya Rasulallah, Ya Habiballah
Kurniakanlah syafa'atmu

Tiada ulasan: